Se telefon, se laptop… Vagy mégis?

Avagy hogyan épít a Comenius az okoseszközök által kínál lehetőségekre az oktatásban?
Álljunk meg a fejlődésben vagy HALADJUNK A KORRAL és építsünk okosan a modern kor eszközei által kínált lehetőségekre az oktatásban is? • #gyereacomeniusba
A diákok oktatása, nevelése munka és törődés. A mobiltelefonok és laptopok iskolai kitiltása gyorsan eléri a célját… De pontosan mi a cél, és milyen célt érünk el ezzel a tiltással?!
Vizsgáljuk meg a kérdést először a diákok szemével! Mit mondanak erről a 7.-8. osztályosok? „Óra előtt szeretném még átfutni a tanár által feltett anyagokat.” „A szünetben készülnék a következő órámra.” „Szétnéznék az interneten a témában, de sajnos egész napra elzárják előlünk a legfontosabb információforrást, az internetet.”
Különösen elgondolkodtató, ahogy egyik felsős, jeles tanulónk fogalmazott a tiltással kapcsolatban: neki „rosszulesik a bizalmatlanság”.
Álljunk meg egy pedagógiai gondolat erejéig!
Kinek a dolga megtanítani a gyerekeket az infokommunkációs eszközök ETIKUS, FELELŐS használatára, ha nem a pedagógusé? Vagy ez is kizárólag a szülő dolga és felelőssége?
És mi lesz a felsős és középiskolás tanulók számára kiosztott uniós laptopokkal? Azokon vajon nem futnak a közösségi társalgóoldalak vagy a lövöldözős játékok? Egyáltalán mire használják a gyerekek ezeket az eszközöket? LÉTEZIK-E FELELŐS LAPTOPHASZNÁLAT A MAGYARORSZÁGI ISKOLAI TANÓRÁKON?
A hatályos kormányrendelet szerint: A telekommunikációs és […] internetelérésre alkalmas okoseszközök […] a tanórák minden évfolyamán használatukban […] korlátozott tárgynak minősülnek.
Finnországban – akárcsak a Comeniusban általam tartott kémiaórákon – minden gyerek egyidejűleg a laptopjáról is dolgozik, a tantermi kivetítőn pedig nyomon követhető, hogy az órán ki mivel foglalkozik. A tanár tehát a kivetítő segítségével segíti és ellenőrzi a gyerekek munkáját. Az online és az offline térben való jelenlét, oktatás és tanulás egyidejűleg, egymást kiegészítve valósul meg. A csúcs pedig az, hogy a tanóra teljes időtartama alatt mindenki (!) dolgozik: a gyerekek feldolgozzák és megértik a tananyagot. Ezért nincs a finneknél házi feladat, ahogy nálam, az én óráimon sincs. Minek is lenne?!
De miért kell telefon a kémiaórára?
Azért, mert minden órán kísérletezünk, a tanulók pedig videófelvételt készíthetnek a kémiai kísérletekről. Vagyis rögzíthetik, magukkal vihetik a tananyagot, és míg a gyermek otthon megmutatja a felvételt anyunak, apunak, közben lelkesen magyarázza nekik a látottakat, már meg is tanulta azt. Ugye elhiszik nekem, hogy sokkal HATÉKONYABB, a mai gyerekek világához sokkal ILLESZKEDŐBB oktatási-tanulási módszertan ez, mint a házi feladat?
Tanárként talán nem csak azért kapjuk a fizetésünket, hogy kiadjuk és számonkérjük a házi feladatot. Ezek az idők szerintem már elmúltak! Félő, hogy a versenyszféra ismét el fog száguldani mellettünk, mint amikor a Covid kezdetén gyakorlatilag digitális analfabéták módjára tapogatóztunk a távoktatás erdejében.
Azért talán mégsem olyan ijesztő a helyzet! Az érvényben lévő kormányrendelet ugyanis lehetőséget kínál az okoseszközök iskolai birtoklására és használatra, amennyiben ezt az intézmény igazgatója és pedagógusa engedélyezi. Csak ez már a rendelet utolsó pontja…
Szóval a Comeniusban a kémia órákon törvényesen használjuk a telefonokat és a laptopokat! Halleluja!
NEM FÉRSZ BELE A DOBOZBA?
GYERE A COMENIUSBA!
#hanemférszbeleadobozba; #gyereacomeniusba
Szóbeli felvételi 2025.
Tisztelt Szülő! Kedves Jelentkező Diák!
A középiskolai felvételi eljárásban intézményünkbe jelentekezett tanulók szóbeli meghallgatását 2025. március 6. (csütörtök), március 7. (péntek) és március 11. (kedd), március 12. (szerda) 14.00 órától tartjuk.
Az időpontfoglalási lehetőségről az értesítést a megadott elérhetőségeken (elsősorban az e-mail címen) küldjük meg Önöknek.
A szóbeli meghallgatás részei:
- angol nyelvű szintfelmérő feladatlap kitöltése
- magyar nyelvű kötetlen beszélgetés
- angol nyelvtudás felmérésére egy mindennapi témájú (család, sport, hobbi,) beszélgetés
Kérjük, az alábbi dokumentumokat (amennyiben rendelkezik vele) tájékoztató jelleggel hozza magával:
- nyelvvizsga bizonyítvány, vagy eredmény
- sport eredmény
- személyi igazolvány/útlevél
Köszönjük, hogy iskolánkat választotta!
Szeretettel várjuk Önöket a személyes találkozón!
ISKOLA BEMUTATÓ
Tisztelt Szülők! Kedves érdeklődő diák!
Azoknak a családoknak, akik érdeklődnek gimnáziumunk iránt, lehetőséget biztosítunk arra, hogy egy előre egyeztetett napon meglátogassák iskolánkat, ahol egy beszélgetés alkalmával bemutatjuk az intézményt, válaszolunk a kérdéseikre, egy-egy tanórát is meglátogathatnak és beszélgethetnek a diákjainkkal, pedagógusainkkal.
Kérjük, ezzel kapcsolatban keressék Kis Franciska iskolatitkárt a 30/6888-333-as telefonszámon.
Szeretettel várjuk Önöket!
Étkezés
MENÜ
Rendelés módja: péntekenként 14:00 óráig a Koppány utcai portán, vagy online péntek 15:00 óráig.
Az első héten hétfőn tudják a gyerekek kiválasztani a hét további részére szóló ebédet. A menza befizetése a kiküldött számla alapján történik.
Hiányzás, betegség esetén a szülő 8:30-ig tudja lemondani a Koppány utcai portán (22/310-340 telefonszámon) a napi vagy a távolléttel érintett időszakra szóló étkezést, étkezéseket.
Eseménynaptár
< 2025 Február >
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |